انجمن مدیریت آموزشی ایران Iranian Educational Administration Association
مشاهده خبر
برگزاری  موفقیت آمیز نخستین همایش مشترک با حضور،  دانشگاه فرهنگیان (سازمان مرکزی) و انجمن مدیریت آموزشی ایران   با عنوان: مدیریت آموزشی در نظر و عمل درتاریخ: 6 آذر ماه 1398 و درمکان: سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، سالن شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان...
برگزاری موفقیت آمیز نخستین همایش مشترک با حضور، دانشگاه فرهنگیان (سازمان مرکزی) و انجمن مدیریت آموزشی ایران با عنوان: مدیریت آموزشی در نظر و عمل درتاریخ: 6 آذر ماه 1398 و درمکان: سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، سالن شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان... همایش مدیریت آموزشی در نظر وعمل، اولین همایش مشترک دانشگاه فرهنگیان و انجمن مدیریت آموزشی ایران با حضور استادان جناب آقای دکتر حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان، دکتر محمد رضا بهرنگی رییس انجمن مدیریت آموزشی ایران، جناب آقای دکتر مهدی نوید ادهم (دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش)، جناب آقای دکتر حیدر تورانی (رئیس سازمان پژوهشکده مطالعات و برنامه ریزی) و اعضای هیئت مدیره انجمن و مدیران دانشگاه فرهنگیان در روز چهارشنبه 6 آذر در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. همایش با بیانات جناب آقای دکتر محمّدرضا بهرنگی برگزیده بنیاد مارکویز در سال 2019 از سه درصد دانشمندان صاحبنظر جهان در رهبری و مدیریت آغاز شد. وی با ابراز خوشحالی از برگزاری این مجلس ارزشمند مرکب از مدیران شایسته دانشگاه فرهنگیان واعضای محترم هیئت مدیره انجمن علمی ایرانی مدیریت آموزشی که عزم جزم کرده اند تا راه تحول در آموزش و پرورش ایران را بیش از گذشته هموار سازند و تشکر از استادان وفادار به توسعه این تحول از طریق مدیریت بر آموزش از نظر به عمل بویژه بزرگواران استادان صاحبنظر و سخنران این همایش جناب آقای دکتر غلامعلی افروز، جناب آقای دکتر حسین خنیفر، جناب آقای دکتر مهدی نوید ادهم، جناب آقای دکتر حیدر تورانی و نیز سپاس از تیم مشترک اجرایی انجمن مدیریت آموزشی ایران مرکب از سرکار خانم دکتر زینب صادقی، سرکارخانم دکتر نازیلا کریمی و سرکار خانم مروارید خنجر خانی و دانشگاه فرهنگیان بویژه جناب آقای دکتر حسین خنیفر، سرکار خانم دکتر مهشید باستانی و جناب آقای دکتر محمدرضا گرامی سخنرانی خود را در 3 بخش آغاز نمود. پیوند صاحبنظران دانشگاهی و سخنرانان این همایش با انجمن مدیریت آموزشی ایران. اینجانب نزدیک به نیم قرن با برادر گرامی جناب آقای دکتر غلامعلی افروز در زمینه های علمی بویژه در گروه تخصصی علوم رفتاری کرسی های نظریه پردازی همکار بوده ام. در سال 1352 متن انگلیسی و ترجمه کتاب "استفاده از روانشناسی در تدریس" را برای مطالعه در اختیار ایشان گذاشتم. نیز همکاری ارزنده ایشان را در تصمیم صدور مجوز انجمن مدیریت آموزشی در کمیسیون انجمن ها ارج می نهم. نزدیک به ربع قرن آشناییم با دکتر حسین خنیفر ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان می گذرد. ایشان در سال 1377 از اولین دانشجویان ارشد رشته مدیریت و برنامه ریزی بود که اینجانب علاقمندی ایشان به مباحث فلسفه و مدیریت اسلامی از جمله ذهنیت فلسفی را بخاطر می آورم، آشنایی با جناب آقای دکتر مهدی نوید ادهم از زمان تحصیل در کارشناسی ارشد جهاد دانشگاهی است. همکاری ایشان را به دلیل کار جهادی در گروه دانشجویان در اشاعه کتابهای مدیریت آموزشی، و نیز به عنوان یکی از مؤسسین انجمن و رئیس اولین مجمع عمومی انتخاب اعضای هیئت مدیره و تداوم همکاری با انجمن را ارج می نهم. در سال 1386 به سفارش ایشان مقاله الگو گیری از سروش مهربانی را تهیه کردم و در همایش سیمای پیامبر و برنامه ریزی درسی در سالن سران ارائه دادم. آشنای دیگرم جناب آقای دکتر حیدر تورانی است که دانشجوی دوره ارشد مدیریت آموزشی 1369-72 دانشگاه آزاد اسلامی بود و دکتری خود را در 1375-79 در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات به اتمام رساند. وی در سمت رئیس مناطق آموزش و پرورش 5 و 10 میزبان کارگاه های مدیریت آموزشی اینجانب بود. همچنین رئیس کنفرانس بین المللی مديريت مدرسه مبتني بر حل مساله در خانه معلم به آدرس میدان حر تهران در سال 1385 بود. اینجانب به دعوت ایشان در این کنفرانس سخنران کلیدی بودم و متن سخنرانی به انگلیسی ترجمه و به عنوان تنها گزارش ملی کشورمان در کتاب همایش مننتشر شد. ایشان مدت قریب به 8 سال به عنوان نایب رئیس انجمن مدیریت آموزشی ایران با اینجانب همکاری ارزشمندی دارند. بعلاوه استاد راهنمای سرکار خانم دکتر زینب صادقی فارغ التحصیل 1395 در دوره دکتری مدیریت آموزشی بوده ام. مشار الیها اکنون نماینده انجمن در اجرای تفاهم نامه بین دانشگاه فرهنگیان می باشند. سرکار خانم نازیلا کریمی نیز که در کمیته اجرایی همایش همکاری ارزشمندی داشته اند از دانشجویان تحت راهنمایی در کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی اینجانب بوده اند. بخش دوم مطالب ایشان معطوف به غفلت از به عمل درآوردن اهداف و اصول تعلیم و تربیت که تا کنون در کتابها و اسناد معتبر علمی معرفی شده اند بود. آثار دکتر محمدباقر هوشیار، دکتر علی اکبر سیاسی، دکتر سلیم نیساری، دکتر عیسی صدیق، از جمله صاحبنظران و سند رسمی آموزش و پرورش در 6 هدف و 20 اصل از منابعی بوده که پیش از انقلاب وجود داشته و آثار دکتر علی شریعتمداری، دکتر غلامحسین شکوهی، دکتر محمدعلی کاردان و دیگرعزیزان از منابع بعد از انقلاب اسلامی در باره اهداف و اصول تعلیم و تربیت قابل ذکر است. سند تحول آموزش و پرورش 1404 نیز مشتمل بر اهداف و اصول تعلیم و تربیت اسلامی به عنوان سند ملی به تصویب رسیده است. برای مثال چند اصل را بیان می کنم: اصل فعالیت :دانش‌آموزان را به قبول مسؤولیت یادگیری واقف نمودن، آنها را به تفکر واداشتن و راهبردها و فرصت‌های یادگیری گوناگون در اختیار شاگردان قرار دادن از نکات مورد توجه دکتر شکوهی بوده است. اصل کمال: مد نظر قرار دادن تمایلات مطلق طبیعی و جایگزینی اهداف عالی و مترقی به جای آن (ملکی، مبانی و اصول تربیت، 1382، ص 150-140). اصل آزادی: «خودکار» بار آوردن دانش آموز که خود بتواند از این راه به بالفعل کردن استعدادهای خود اقدام نماید اصل سندیت: رغبت‌ها و امیال شاگردان به تنهایی مبنای عمل قرار نگیرد، بلکه توجه به اهداف و برنامه‌های مدرسه و گذر از آنها که در راستای رشد دادن شاگردان تنظیم شده‌اند نیز باید موردنظر باشند که رعایت آنها اثر‌بخشی این اصل را ضمانت می‌نمایند. (شکوهی، مبانی و اصول آموزش و پرورش، 1368، ص 180-178).ـ اعمال اصل سندیت باید صادقانه و از سر اخلاص و حسن نیت، توام با حس احترام، مانع نبودن فعالیت آزاد کودک و با توجه به میزان آمادگی کودک باشد. اصل تداوم و پیوستگی: هر تجربه‌ای هم از تجارب قبل بهره‌ ‌گیرد و هم کیفیت تجارب بعدی را تحت‌تأثیر قرار ‌دهد (جان دیویی، ترجمه دکتر حسنی، تجربه و آموزش و پرورش، 136، ص 37). اصل تأثیر متقابل فرد و محیط: متولیان تربیت به خصوص مربیان، مدیران مدارس باید ضمن شناخت از ویژگی‌ها، بهره‌ هوشی، استعدادها، توانمندی‌ها، علایق و تجربیات تک‌تک شاگردان و به وجود آوردن امکانات و زمینه مسأله منطبق با هر فرد موجبات کسب تجربه جدید را برای شاگردان فراهم آورند و آنان را یک گام به جلو برانند. اصل کنترل اجتماعی: شرکت شاگردان در شکل‌گیری اهداف مناسب‌ترین نکته مدارس جدید است (شریعتمداری، اصول تعلیم و تربیت، 1380، ص 75) اصل مربوط به سازمان مواد درسی: به نظر جان دیویی محتوای کتب درسی باید به نحوی تدوین یابد که تجربه را برای شاگردان سهل‌تر ‌نماید. استفاده از شرایط عینی مربوط به مشاهده، حافظه، تخیل و ...را تسهیل نماید. مواد درسی باید محتویات خود را از واقعیات روزمره‌ی زندگی و تجربیات عادی بگیرد. مواد درسی نظیر حساب، تاریخ، جغرافیا، علوم و ... باید محتویات خود را از تجربیات عادی زندگی انتخاب نماید. تجربیات درسی کسب شده باید در زمینه‌ای وسیع‌تر مورد توجه قرار گیرد. تجربیات علمی با تجربیات فردی ارتباط برقرار ‌کند. محتوا باید به گونه‌ای باشد که فرد را با حقایق و قوانین و مقررات و اصول علمی و اجتماعی آشنا گردند (ملکی،‌ مبانی و اصول تربیت، 1382، ص 152). بخش سوم سخنان مربوط به مدیریت آموزش در کاهش فاصله نظر و عمل و بنای نظام و ساختار آموزش و پرورش مبتنی بر آن است: ذهن من انباشته از نظریه های بسیار درباره سازمان و مدیریت است. الگوی مدیریت آموزش را به عنوان الگوی فراگیر در هم نهشت نشانگرهای نظریات سازمان و مدیریت قرار داده ام و با آن مي‌توانم نشانگر های عمدۀ نظریه های متعدد سازمان و مدیریت و بویژه سند 1404 تحول در آموزش و پرورش را در بهبود اثربخشی یادگیری عملیاتی نمایم. الگوی مدیریت آموزش بنا بر شواهد علمی و مستند ارائه شده در بیش از صد مقاله علمی به شناسه های نظریه ها در کاربرد در آموزش و یادگیری جامه عمل می پوشاند. چند نمونه از این نشانگرهای نظریات شامل نظرية ناب است که برای اولین بار درکارخانۀ تویوتا مورد استفاده قرار گرفت و شامل رعایت شاخص کارآیی زمان مصرف شده برای تولید است، نظرية مديريت دانش تاكوچي و نانوكا که اهمیت دانش ضمنی کارکنان را مطرح می سازد و نظریۀ شش سیگما در شرکت موتورلا در سال1981 در آمریکا که افزایش تولید ناشی از کاهش تنوع در فرایندهای تولید نشانگر آن است. کلیه این نشانگرهای نظریه ها با اجرای الگوی مدیریت آموزش مباحث درسی بکار گرفته می شود. نه تنها الگوی مدیریت آموزش داربست عقلی و زمینۀ استفاده از نظریه های مذکور را در آموزش و یادگیری فراهم می سازد بلکه از سایر نظریه های قابل ذکر در اینجا شامل نظریۀ موانع متعلق به جرج فریدمن با نشانگر تعامل در فرایندهای تولید و رفع ناجوری های آن، سازمان يادگيرنده اولسون و پيتر سنجه (1990) با نشانگر افزایش ظرفیت خلق نتایج مطلوب از طریق تشویق انگاره های تفکر در آزادی کار جمعی و یادگیری ملاحظۀ نتایج کار جمعی، مديريت كيفيت جامع ژوران و ادورادز دمينگ با نشانگر تضمین کیفیت و محاسبۀ خطا در تولید، نشانگرهای برگرفته از مديريت كيفيت ای. اف. کیو. ام. اروپايي و كيفيت سرآمد مالكم بالدريج آمريكایی، نظريه آشوبناك لورنز، مديريت تصميم‌گيري بر حسب فازي لاجيگ، هوش مصنوعي، شبكه‌هاي عصبي، سازماندهي در ابهام ويك، رعایت یادگیری متناسب با ابعاد هوش هوارد گاردنر و هوش هیجانی و ...را در صحنه عمل آموزش و یادگیری در عمل مورد ملاحظه قرار می دهد. بطورخلاصه سمت وسوی الگوی مدیریت آموزش استفاده از تحولات اخیر در توسعۀ شناخت و یادگیری است. مدیریت آموزش مفهوم سرمایۀ یادگیرنده و آموزشِ پرورش را به عنوان مفاهیمی جدید در مدیریت آموزشی مطرح می‌سازد. در سرمایۀ یادگیرنده سرمایۀ هرکس از یادگیری بهتر از سرمایۀ مادی او موجب افزایش دارایی او می شود و برای توسعۀ این سرمایه نیاز به آموزش از نوع پرورش است. آموزشِ پرورش با تأکید بر کسره ش در آموزش شاید در ادغام و رساندن مفهوم هم نهشت آن دو کلمه مسئله گشا باشد. منظور از آموزشِ پرورش آموزش مستقیم نیست. آموزش موردنظر با استفاده از الگوهای یادگیری موفق موجب می شود شاگردان ضمن مشارکت دریادگیری بطورفعال در جریان پدید آمدن مفاهیم علمی قرارگیرند وخود با استفاده از خلاقیت ذاتی خود به کشف وتولید آن پدیدۀ علمی برآیند. حاصل کار علاوه با یادگیری مفهومی پدیده های علمی و درسی یادگیری الگوهای یادگیری برای تداوم یادگیری مادام العمر است. بطور خلاصه الگوی مدیریت آموزش در ده گام در انجمن مدیریت آموزشی ایران برای اجرا و عمل به نشانگرهای سند تحول در نظام آموزش و پرورش 1404 و نظریه های سازمان و مدیریت در کاهش نظر و عمل مطرح شده که مدارک و اسناد علمی تأثیرات کاربرد موفق آن را با هم نهشتی نشانگرهای نظریه های سازمان و مدیریت در بهبود آموزش و یادگیری و رشد همه جانبه فراگیران مطمئن ساخته است. بنابراین، به اشخاصی توانمند نیاز داریم که با دریافت گواهی شایستگی حرفه ای بتوانند اصول تعلیم و تربیت را بر بستر الگوی مدیریت آموزش به عمل در آورند. به مدیران و ناظران شایسته حرفه ای نیاز داریم که بتوانند بر اجرای اصول و نشانگرهای نظریه ها و ارزش های اسلامی ناظر و بدون گزندگی بازرسی و کنترل راهنمای معلمان در تهیه و تدوین سناریوی آموزش و یادگیری بر بستر الگوی مدیریت آموزش باشند. با تحول با مهندسی معکوس که از بهبود یادگیری در کلاس های درس شروع می شود ساختار مدیریت آموزشی مدرسه با هم اندیشی و هم نشینی معلمان مدرسه شکل گیرد و با تعمیم آن به سایر مراکز آموزشی در یک ساختار جدید نظام آموزش و پرورش توسعه می یابد. معلم حرفه ای می تواند حق دانش آموز به دریافت آموزش و پرورش مناسب استعداد خود را ادا نماید. با توجّه به اینکه ما (انجمن مدیریت آموزشی ایران) دستمان باز است اگر از سوی دانشگاه فرهنگیان حمایت و تقویت شویم، می توانیم از آسیب های بسیاری از کارهای رسمی که ممکن است اثربخشی کمتری داشته باشند با یاری و توانایی بیشتر بخشیدن بکاهیم. قصد ما تنها کمک کردن، کمک کردن، کمک کردن جهت بهبود کیفیت و بهبود کیفیت نهایت کار است، دلسوزی برای دانش آموزانی است که در اختیار معلم قرار می گیرند و در کلاس درس هستند، این دانش آموزان متعلق به هر قشری که باشند چه ثروتمند و چه فقیر و چه از فرهنگ های گوناگون باید به طور عادلانه و مساوات از خدمات در خور استعدادشان بهره مند شوند. همچنین در بخش دیگری از این همایش جناب آقای دکتر مهدی نوید ادهم (دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش) با اشاره بر اهمیت مدیریت بویژه مدیریت علمی و استفاده از تجارب صاحبنظران در کشور و ورود به عرصه رهبری سازمان بجای مدیریت بیان نمود: با توجه به اینکه مدیر در مدارس نقش الگویی و رهبری دارد، در آموزش و پرورش بیش از دیگر نهاد و سازمان ها نیازمند عبور از مدیریت و حرکت به سمت رهبری هستیم، و لازم است تا از رهبری آموزشی سخن بگوییم. وی با بیان اینکه باید بیاندیشم که درآموزش و پرورش و مدیریت آموزشی هدف چیست؟ تصریح کرد: اهداف از میان نظریات و فلسفه تعلیم و تربیت بیرون می آید و اگر فلسفه تغییر یابد، کارکردها، ویژگی ها و اهداف نیز تغییر می یابد. دکتر نوید ادهم ادامه داد: باید بیاندیشیم که مدیریت آموزشی برآمده از فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی چه تعاریف و اقتضائاتی دارد و از این منظر به کارکرد و اهداف مدیریت آموزشی نگاه کنیم. وی واحد تحول در نظام آموزشی را مدرسه و اصلی ترین مؤلفه و ابزار تحول را معلم دانست و گفت: درک مدیر آموزشی می تواند تسهیلگر و عامل تحقق تحول و یا مانعی برای تحول باشد. وی با بیان اینکه آموزش و پرورش فعالیتی فرهنگی است که در بستر فرهنگ جامعه جریان می یابد و نمی تواند نسبت به فرهنگ جامعه بی تفاوت باشد، خاطر نشان کرد: باید مولفه های فرهنگی در آموزش و پرورش را از منظر فرهنگ بازخوانی کرد و اندیشید که چه الگویی در نظام آموزش و پرورش ایران متناسب بوده و راهبری تربیتی از منظر فرهنگی چه اقتضائاتی داشته و چگونه باید باشد (به نقل از سایت خبرگزاری دانشگاه فرهنگیان سازمان مرکزی). ......... جناب آقای دکتر حیدر تورانی (رئیس سازمان پژوهشکده مطالعات و برنامه ریزی) نیز فرمودند: اگر چه مدیریت آموزشی فقط متعلق به وزارت آموزش و پرورش نیست و همه سازمانها و بخشها را می تواند پوشش دهد، اما مرکز ثقل آن می تواند در آموزش و پرورش باشد. اگر ما تعریف ساده ای از سیستم ارائه کنیم که سیستم یک ورودی و یک خروجی دارد، مدیریت آموزشی بیشترین سهم را در فرایند سیستم دارد. غفلت در رشته مدیریت آموزشی: ابتدا دیسیپلین و مفهوم سازی مدیریت آموزشی را غنی کنیم. در این زمینه ما هنوز ضعیف هستیم، خیلی چیزها را از دیگر مدیران گرفته و می چسبانیم به مدیریت آموزشی، مدیریت آموزشی خودش یک علم و یک رشته است و به عنوان یک گرایش نیست. (این را جناب آقای دکتر محمد رضا بهرنگی در دانشگاه و آموزش و پرورش جا انداخته اند)، امّا ما نتوانستیم آنجور که باید به آن غنا بخشیم، غفلت کردیم هم در نظر و هم در عمل. در عمل وقتی مشاهده می کنیم اکثر جلساتی که می رویم اکثراً از رشته های دیگر هستند و امثال من و جناب آقای دکتر خنیفر نیستیم. همه آقایان دکتری برنامه درسی دارند و مدیریت آموزشی نخوانده اند و مدیریت آموزشی را درک و لمس نکرده اند، اهمیت آن را نمی دانند. از رشته های دیگر مثل روانشناسی و جامعه شناسی می آیند و در آموزش و پرورش ید طولایی دارند. افرادی که مدیریت آموزش خوانده باشند، در آموزش و پرورش نقش و سهمی ندارند. امیدوارم انجمن کاری بکند که نقش مدیریت آموزشی پررنگ تر شود که خودش را بتاباند و ما بتوانیم در این مجامع پررنگتر ظاهر شویم. تشکر می کنیم از دانشگاه فرهنگیان و جناب آقای دکتر خنیفر که خودشان از جنس مدیریت آموزشی هستند و نظریه و کتاب دارد. امید که از این فرصت ها استفاده شود. انجمن مدیریت آموزشی دوست دارد به شما خدمت کند، فکر و اندیشه بدهد. فکر و اندیشه هایمان را روی هم بگذاریم و می خواهیم در این مسیر از هرچه که داریم خوب استفاده کنیم. بنابراین دانشگاه و شورای عالی می توانند به ما کمک کنند. انجمن این دوره، از افراد بسیار خوبی برخوردار است افرادی چون جنابان آقایان دکتر محمّد رضا بهرنگی (رئیس انجمن مدیریت آموزشی ایران)، دکتر حسین خنیفر (عضو اصلی هیئت مدیره)، دکتر سیّد کاظم اکرمی (عضو هیئت مدیره)، دکتر محمّد رضا گرامی و دکتر علی خلخالی و آقای ولی پور و سرکار خانم دکتر زینب صادقی و سرکار خانم دکتر نازیلا کریمی که این فرصت بسیار خوبی است که انجمن شکل بگیرد. امیدواریم تا شرایطی فراهم شده (آموزش) را غنی کنیم. نکته: تضمین کیفیت خیلی مهم است که این ها کار مدیریت آموزشی است و ما امیدواریم که جناب آقای دکتر حسین خنیفر که مجموعه بسیار بزرگی در اختیارشان است به ما کمک بکنند. با توجه به اینکه برخی وقتی پیش مسئولین میرسند قصدشان کندن از او است اما قصد ما کندن نیست بلکه خدمت کردن است، ما می خواهیم منابع را تبدیل به منافع کنیم. می خواهیم منابعی که در آموزش و پرورش است تبدیل به منافع شود. مدیریت آموزشی که نقش تسهیلگری در هدایت نقش نظارت، نقش بهسازی و نقش مناسبات دارد. ما اگر در فرایند تبدیل، آگاهانه و عادلانه نیاندیشیم منابع ما به درستی به منافع تبدیل نمی شود. سازمان های که به مدیریت آموزشی توجّه کرده و بر آن سرمایه گذاری کنند در این بخش موفق خواهند بود. .........جناب آقای دکتر حسین خنیفر (ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان کل کشور) با نشان دادن حسن توجه خود به انجمن مدیریت آموزشی ایران با اشاره به سرکار خانم دکتر باستانی در خصوص جدی گرفتن این موضوع و اختصاص مکان و میز برای انجمن مدیریت آموزشی ایران در دانشگاه به ضرورت جایگاه انجمن در دانشگاه فرهنگیان آن را مطالبه به حقّی دانستند. ایشان با اشاره به محتواهای آموزشی فرمودند که از یک ماه پیش به آن توجه نموده و به تدوین متفاوت و به روز شده محتوای مدیریت آموزشی و واحدهای درسی منطبق با مدیریت آموزشی پرداخته اند. در این مورد می شود از انجمن مدیریت آموزشی ایران به خوبی استفاده نمود. هر نظریه جدید مطرح در باره مدیریت آموزشی را به صورت آموزش های کوتاه مدت مثلاً 2 ساعت درس جذاب در یک روز، ارائه شود. به طور مثال: از نظریه آشوب چگونه می توان در مدیریت آموزشی استفاده کرد. آموزش های الکترونیکی برای مدیران، منطبق با شرح وظایف تولید شود. مدیران دانشگاه فرهنگیان کمی با مدیران مدرسه متفاوت هستند و یقیناً با مدیران صنعتی و فنی و خدماتی... نیز فرق دارند. ما پک هایمان را براساس عدالت آموزشی و پک های مدیریت سبز که بهترین استاد آن را ارائه داده تهیه و می توانند مورد استفاده قرار گیرند. در مورد رشته مدیریت آموزشی در صدد هستیم که تا زمانی که این مسئولیت را داریم، دانشکده مدیریت آموزشی ایجاد کنیم و یکی از پردیس ها، پردیس مدیریت آموزشی شود و این از پیشنهاد های دکتر نوید ادهم (دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش) نیز بوده است. هیچ وقت برگزاری همایشی از مدیریت مدرسه تا دانشگاه را ندیده ام، پیشنهاد من همایشی با عنوان مدیریت آموزش از مدرسه تا دانشگاه است. برگزاری کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره اختصاصی در مدیریت آموزشی. کرسی ها امروزه تنها به شکل ارائه مقاله، حتی مقالات مروری شده است. کرسی باید آنقدر مهم باشد که ایجاد هیجان کند و داغ باشد، که حتی مخالف به نقد آن برخیزد. آموزش های استانی را اگر انجمن مدیریت آموزشی ایران آمادگی آن را داشته باشد ما می توانیم اعزام کنیم و هزینه های آن را تقبل کنیم. 2 و 3 نفر بروند و در یک روز، موضوعات جدید را برای پردیس هایمان توضیح دهند و برگردند. همیشه نباید کعبه باشی و دورت بگردند، بلکه پیامبر باش و به طرف مردم برو. تشکیل جلسات هم اندیشی مثل این همایش با ارائه موضوعات ریزتر برای سخنرانی هر صاحبنظر خوب است. مجله مشترک مابین دانشگاه فرهنگیان و انجمن مدیریت آموزشی ایران ایجاد شود و این فصلنامه (علمی و پژوهشی) باشد و به صورت دو زبانه انجام شود و نیز چکیده های آن سه زبانه باشد، به صورت فارسی، انگلیسی و عربی و بتوانیم برای آن IF بگیریم. ...... اهداء احکام احکام اعضاء انجمن مدیریت آموزشی ایران که از سوی جناب آقای دکتر مسعود برومند (معاون پژوهش و فنآوری وزارت علوم و رئیس کمیسیون انجمن های علمی ایران) تأیید و ابلاغ گردیده بود، توسط جناب آقای دکتر مهدی نوید ادهم و جناب آقای دکتر حسین خنیفرانجام گرفت و جناب آقای دکتر محمد رضا بهرنگی به عنوان دبیر کل انجمن مدیریت آموزشی ایران، جناب آقای دکتر حیدر تورانی جانشین دبیر کل، جناب آقای دکتر سیّد کاظم اکرمی عضو هیئت مدیره، جناب آقای دکتر حسین خنیفر عضو هیئت مدیره، جناب آقای دکتر محمود حقانی عضو علی البدل هیئت مدیره، سرکار خانم دکترزینب صادقی به عنوان خزانه دار، جناب آقای دکتر محمد رضا گرامی عضوعلی البدل هیئت مدیره، جناب آقای دکتر علی خلخالی عضو هیئت مدیره، سرکار خانم دکتر نازیلا کریمی عضو هیئت مدیره، جناب آقای احمد ولی پور بازرس اصلی، سرکار خانم دکتر خدیجه میرجمالی بازرس علی البدل و نیز سرکار خانم مروارید خنجرخانی از سوی انجمن مدیریت آموزشی ایران به عنوان رئیس روابط عمومی و مدیریت سایت انجمن اهدا گردید. در صورت تمایل به بخش گالری تصاویر جهت مشاهده عکس ها، رجوع بفرمایید.
لینک مرتبط : https://t.me/joinchat/AAAAAD7heNWvbJbm2qHn7w
منبع : انجمن مدیریت آموزشی ایران
نویسنده خبر : سرکار خانم مروارید خنجرخانی، مدیر مسئول سایت انجمن مدیریت آموزشی ایران
تاریخ انتشار : 1398/09/18 - 14:21
سایت های مرتبط
پورتال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
شوراي انجمن هاي علمي ايران
وزارت آموزش و پرورش
پایگاه تخصصی مجلات نور
نمایه رایگان نشریات (مجلات) علمی پژوهشی کشور
کتابخانه ملی ایران
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایرانIRANDOC
آدرس اختصاصی فصلنامه علمی - پزوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی
کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی
وب نوشت تخصصی پژوهش علوم اجتماعی
انجمن مديريت آموزشي ايران شعبه استان آذربايجان شرقي
شعبه استان آذربایجان شرقی
سایت نشریه علمی - پژوهشی مدیریت بر آموزش سازمانها
ieaa.ir@morvarid تلگرام انجمن مدیریت آموزشی ایران
سایت نشریه علمی - پژوهشی مدیریت مدرسه..
کنفرانس بین المللی نوآوری در مدیریت، اقتصاد و کار آفرینی 10 آبان 1396 مطابق با تاریخ 1 november در کشور تایلند- شهر بانکوک.
کنفرانس بین المللی تحولات در علم، فناوری و مهندسی 11 آبان 1396 مطابق با تاریخ 2 november در کشور تایلند- شهر بانکوک.
دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی، مدیریت اقتصاد و حسابداری 27 تیرماه 1396 مطابق با تاریخ 18 July در کشور فرانسه- شهر پاریس.
سومین کنفرانس سالانه مدیریت و اقتصاد کسب و کار به تاریخ 12 مرداد ماه 1396 در دانشگاه علم و فرهنگ.
کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد، توانمندی صنعت جهانگردی در توسعه به تاریخ 16 شهریور ماه 1396 در شهر مشهد.
دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم، تکنولوژی و مهندسی 18 تیر ماه 1396 مطابق با 9 2017July در کشور فرانسه-شهر پاریس .
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران IEAA از کنفرانس سالانه، پژوهش در علوم انسانی و مطالعات اجتماعی 11 مرداد ماه 1396 تهران -ایران.
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران از ( اولین کنفرانس ملی مطالعات نوین مدیریت در ایران ) - نمایه شده در پایگاه استنادی جهان علوم اسلام (آی.اس.سی) The first national conference on modern management studies in Iran شهریور ماه 25 - 1396 - کرج
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران از ( کنفرانس ملی رویکردهای نوین علوم انسانی در قرن 21 ) National Conference on new approaches in humanities in the 21st « در تاریخ 16 آذر 1396 در رامسر
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران از همایش MEDU2017 TEHRAN, IRAN همایش تحلیل مسائل و تامین منابع مالی در آموزش عالی آموزش🌻🌻🌻🌻
برگزاری ( اولین کنفرانس ملی کاربردی سازی هوش تجاری ) راهکارها و چالش ها، تهران- دانشگاه علم و صنعت ایران- 2 آذرماه 1396، همراه با حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران و حضور جناب آقای پروفسور محمد رضا بهرنگی به عنوان عضو کمیته علمی
برگزاری( اولین همایش ملی مدیریت اقتصاد و اقتصاد مقاومتی )تاریخ برگزاری 22 آذر 1396 مشهد، با حضور انجمن مدیریت آموزشی ایران به عنوان حامی علمی و معنوی و حضور محترم جناب آقای پروفسور محمد رضا بهرنگی به عنوان کمیته علمی....
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران IEAA از اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، 23 آذر 1396 در تبریز، تالار وحدت دانشگاه تبریز
انجمن مدیریت آموزشی ایران شعبه استان اصفهان
انجمن محترم مدیریت ایران
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران، از سیزده امین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک 28 آبان ماه 1398- برگزار کننده محترم همایش، انجمن مدیریت راهبردی ایران, نیز با حضور ریاست محترم انجمن مدیریت آموزشی ایران، عضو محترم، کمیته تخصصی کنفرانس، جناب
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران از سومین کنفرانس ملی مدیریت و سیستم های فازی The Third National Conference on Management and Fuzzy Systems در تاریخ 8 اسفند ماه 1398، دانشگاه ایوان کی ...
طراحی و اجرا: شرکت آداک